Vilkår for Utsatt betaling

Utsatt betaling er et betalingsvalg som Payment AS kan tilby til deg som forbruker. Utsatt betaling er en kreditt som kan benyttes for å utsette betaling. . Vilkårene for Utsatt betaling fremkommer nedenfor. Front Payment AS behandler din personinformasjon i henhold til punkt 11 i denne avtalen og i henhold til gjeldende regelverk.

Generelle vilkår og betingelser

1. Partene

Partene i denne kredittavtalen er kredittgiver og Kredittkunde. Kredittkunde er den som har søkt om og fått innvilget Utsatt betaling som betalingsmåte. Kredittgiver er Front Payment AS, registrert i det norske foretaksregisteret, organisasjonsnummer 925710482, med adresse St. Olavs plass 3, 0165 Oslo). Front Payment AS tilbyr finansielle tjenester og står under tilsyn av Finanstilsynet, Revierstredet 3, 0151 Oslo.

2. Søknad og aksept

Før en kreditt i form av Utsatt betaling innvilges, vurderes potensiell Kredittkundes kredittverdighet i henhold til gjeldende regelverk, og kredittgrense innvilges på grunnlag av kredittvurderingen. For å være gyldig må avtalen signeres av Kredittkunde og returneres til Front Payment AS.

3. Utnyttelse og utvidelse av kredittgrensen

3.1 Ved etablering av avtale om Utsatt betaling innvilges Kredittkunde en kredittgrense tilsvarende kjøpesummen. Den bevilgede kredittgrensen er personlig og kan bare benyttes av Kredittkunde. Kredittkunde plikter å informere Front Payment AS umiddelbart ved mistanke om

3.2 Front Payment AS kan ved saklig grunn sperre Kredittkundes rett til å utnytte en kredittmulighet i henhold til denne avtalen. Front Payment AS skal skriftlig opplyse Kredittkunde om begrunnelsen for sperringen før denne får virkning eller, dersom slik forhåndsopplysning ikke er mulig, umiddelbart etter at sperringen har fått virkning, Finansavtaleloven § 51a (3).

3.3 Ved eventuelle nye kjøp som overskrider eventuell ubenyttet kreditt innenfor rammen av opprinnelig innvilget kredittgrense, anses søknad om Utsatt betaling som en søknad om utvidelse av opprinnelig kredittgrense, og det vil foretas en ny kredittvurdering før søknaden godkjennes. Front Payment AS forbeholder seg retten til å oppdatere finansiell informasjon om kredittkunde og igjen vurdere kredittkundes kredittverdighet, før det skjer en vesentlig forhøyelse av det samlede kredittbeløpet, Finansavtaleloven § 46b (2).

4. Front Payment AS vilkår for Utsatt betaling

4.1 Vilkår

Standardvilkårene for Utsatt betaling er at kredittkunde ikke betaler nominell rente (0,00%) eller etableringsgebyr, men kun et administrasjonsgebyr som legges på fakturaen.

Størrelsen på administrasjonsgebyret varierer utfra kredittbeløpet. De aktuelle satsene for administrasjonsgebyr fremgår av tabellen nedenfor:

Intervall Etableringsgebyr Administrasjonsgebyr
5 000 – 15 000 0 NOK 89 NOK
15 001 – 25 000 0 NOK 89 NOK
25 001 – 50 000 0 NOK 89 NOK
Over 50 000 0 NOK Etter avtale

4.2 Endring av kredittvilkårene

Front Payment AS skal varsle Kredittkunde ved ensidig endring av kredittvilkårene. Endringene kan settes i verk tidligst seks uker etter at Front Payment AS har sendt skriftlig varsel til Kredittkunde. Kortere frist kan benyttes når endring i rentesatsen skjer som følge av at det er inntruffet en vesentlig endring i pengemarkedsrenten, obligasjonsrenten eller det generelle nivået for Front Payment ASs innlån, jf. Finansavtaleloven § 50 (3).

Varselet til Kredittkunde skal angi grunnlaget, omfanget og tidspunktet for gjennomføring av endringen. Varselet skal også inneholde opplysninger om ny nominell rente og effektiv rente og andre kostnader som skal belastes Kredittkunde.

5. Konsekvenser ved for sen betaling

Dersom korrekt betaling ikke skjer til rett tid, kan Kredittkunde belastes forsinkelsesrenter og gebyrer i henhold til gjeldende lovgivning fra forfallstidspunktet. Ved betalingsmislighold belastes forsinkelsesrenter etter forsinkelsesrenteloven § 3 annet ledd og løper fra forfallsdagen. Hvor fordringen oversendes til inkasso, kan det medføre ytterligere inkassokostnader og øvrige kostnader for tvangsinndrivelse av kravet. Betalingsmislighold grunnet mistet betalingsdokument aksepteres ikke. Hvis Kredittkunden ikke følger vilkårene, kan Front Payment AS si opp kreditten og kreve full betaling i henhold til finansavtaleloven, se punkt 7.

Ved inkassovarsel belastes kredittkunde NOK 35

6. Meldinger

Kredittkunde er ansvarlig for å informere Front Payment AS umiddelbart om eventuelle endringer av navn, adresse, e-post og telefonnummer. Ved navnebytte skal dokumentasjon vedlegges.

Avtalen mellom Kredittkunde og Front Payment AS skal være skriftlig. Skriftlighetskravet er ikke til hinder for at avtalen kan inngås og endres ved hjelp av et elektronisk medium så fremt kunden ønsker dette og avtalens innhold i sin helhet er tilgjengelig før avtaleinngåelsen eller endringen. Videre kan meldinger og annen informasjon om de tjenester kunden benytter, sendes i elektronisk form så fremt kunden ønsker dette. Slik informasjon kan for eksempel være varsel om renteendringer, kontoutskrifter, meldinger i forbindelse med betalingsoppdrag, nedbetalingsplan og ellers aktuell tjenesteinformasjon. Front Payment AS vil anvise nærmere rutiner og sikkerhetsprosedyrer for bruk av elektronisk kommunikasjon. Ved å inngå denne avtalen bekrefter jeg at jeg ønsker å motta avtale og tjenesteinformasjon i elektronisk form i den utstrekning Front Payment AS kan tilby meg dette. Dersom Kredittkunde ønsker å benytte elektronisk kommunikasjon for innsendelse av meldinger til Front Payment AS, skal meldingen sendes til den elektroniske adressen som Front Payment AS har oppgitt til dette formålet

7. Overdragelse

Front Payment AS kan overdra denne avtalen og/eller retten til å motta betaling i samsvar med   denne avtalen og/eller retten til å overdra underliggende gjeld.

8. Begrensning av Front Payment AS ansvar

Front Payment AS er ikke ansvarlig for om at oppfyllelse av kredittavtalen hindres direkte eller indirekte gjennom lovbestemmelser, myndighetsbestemmelser, Force Majeure eller andre hendelser som er utenfor Front Payment ASs kontroll. Hvis en kontobestemmelse skulle stride mot offentlige forskrifter om de betalingsvilkår som selger og kredittgiver skal tillegge ved kjøp på kreditt av varer, tjenester eller andre salgsobjekter, skal kontobestemmelsene justeres. Front Payment AS er ikke ansvarlig i noe tilfelle for indirekte skade eller tap.

9. Behandling av personopplysninger

Front Payment AS behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen og for ytterligere årsaker spesifisert i vår Personvernerklæring. Personvernerklæringen finner du som eget vedlegg eller på vår hjemmeside, og ved å bruke Front Payment ASs tjenester bekrefter du at du har lest denne erklæringen. Vi behandler dine personopplysninger for å blant annet utføre identifisering, kundeanalyse, kredittbedømminger, markedsføring og bedriftsutvikling. Du finner mer informasjon om vår deling av dine personopplysninger, dine rettigheter i forhold til dette, hvordan du kan kontakte oss dersom du har spørsmål eller hvilke myndigheter du kan kontakte angående klager i vår Personvernerklæring.

10. Angrerett

Kredittkunde har rett til å gå fra avtalen ved å gi melding til Front Payment AS innen 14 kalenderdager. Fristen løper fra den dag kontoavtalen er inngått, eller fra den dag da Kredittkunden mottar avtalevilkårene og opplysninger i samsvar med finansavtaleloven § 48, dersom dette er senere enn avtaletidspunktet. Melding skal gis til Front Payment ASs kundeservice, post@frontpayment.no. Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle kredittavtalen bort. Kredittkunde skal uten unødig opphold og senest 30 kalenderdager etter at melding om angrerett er gitt, tilbakebetale utestående kreditt og betale eventuelle nominelle renter som har påløpt fra kredittmuligheten ble utnyttet til utestående kreditt blir tilbakebetalt, jf. finansavtaleloven § 51b.

11. Lovgivning og klageordning

Norsk lov gjelder og eventuelle tvister skal avgjøres ved norske domstoler. Klager kan rettes til Front Payment AS via post@frontpayment.no se www.frontpayment.no. Ved tvist kan Kredittkunde henvende seg til Forbrukerrådet, PB 463 Sentrum, 0105 Oslo eller Finansklagenemnda, som er en utenrettslig tvisteløsningsordning, PB 53 Skøyen, 0212 Oslo.

Skroll til toppen