Front Betalingsoppfølging

Mobilbetaling Faktura eFaktura EHF-faktura Faktura tilsendt i post Påminnelser Inkasso

Front Payment skal være en forlengelse av den kundeservicen du gir. Tjenestene skal gjøre det lett å utføre betaling for dine kunder. Dette gjenspeiles i de faktura distribusjonskanalene vi har valgt. Og du… du trenger ikke å uroe deg over hvilket format kunden din tar imot. Dette undersøker vi enten om du fakturerer privat- eller bedriftskunde.  Fakturaoppfølgingen er også tilpasset tjenesten du mottar. 

eFaktura

Årsaken til at eFaktura er førstevalget av faktura-distribusjonskanal til privatkunder:

EHF-faktura

Mange bedrifter krever å få tilsendt faktura på EHF.

Post og e-post​

For helseaktører sender vi per post om kunden ikke tar imot eFaktura (privat) eller EHF-faktura (Bedrift). For andre klienter kan du velge om du ønsker at faktura skal sendes som e-post eller post.

eFaktura

Dette er grunnene til at eFaktura er førstevalget av faktura distribusjonskanal til privatkunder:

EHF-faktura

Mange bedrifter krever å få tilsendt faktura på EHF.

Post og e-post

 For helseaktører sender vi per post om kunden ikke tar imot eFaktura (privat) eller EHF-faktura (Bedrift). For andre klienter kan du velge om du ønsker at faktura skal sendes som e-post eller post.

Inkasso

Inkassopartnerne vi benytter er nøye utvalgt. Det er viktig for oss at de står for samme versjoner som oss med at kunden er alltid ivaretatt. Til tross for at vi har inkassopartnere er vi alltid kontaktpunktet ditt om du lurer på noe. Du trenger ikke å forholde deg til flere leverandører, vi vil sørge for at du får besvart det du lurer på.  

Egen portal for kundene dine .

1. Trinn

SMS-sending

For klienter med mobilbetaling, starter oppfølgingen med utsendelse av betalings SMS. Her kan sluttkunde betale med Vipps , kredittkort, debetkort eller faktura. 

1. Trinn

2. Trinn

Påminnelser / Kvittering

  • Ved betaling med Vipps, kredittkort eller debetkort, kan sluttkunde laste ned kvittering via BankID.
  • Velger sluttkunde faktura, mottar sluttkunden denne som eFaktura eller post. *E-post kan bli benyttet der det ikke er noe helseinformasjon involvert. 
  • Gjøres det ingen valg, mottar sluttkunde påminnelses SMS. 
    • 1 varsel: 4 timer før utløp av SMS-varighet. 
    • 2 varsel: 24 timer etter fristen har utløpt med betalingsinformasjon.
2. Trinn

3. Trinn

Betalingsvalg «Faktura» / De som ikke har utført et betalingsvalg

  • De som har valgt betalingsvalget «Faktura» mottar denne som eFaktura, i post eller e-post (om det ikke er fra et helseforetak). 
  • De som ikke har utført et betalingsvalg, vil motta et inkassovarsel. 
3. Trinn

4. Trinn

Påminnelse til de som har valgt faktura / Inkasso for de som ikke har utført et betalingsvalg

  • For de som har valgt faktura og ikke har betalt eller kontaktet oss angående fakturaen, mottar de et inkassovarsel etter følgende lovverk. 
  • For de som ikke har valgt et betalingsvalg inntil nå og ikke har gjort opp, blir betalingen sendt til inkasso.
4. Trinn

5. Trinn

Inkasso

Ved ingen innbetaling og ingen kontakt med oss, blir faktura sendt til inkasso. 

5. Trinn

Fakturakjøp og fakturaadministrasjon

Vi tilbyr både fakturaadministrasjon og fakturakjøp. Dette vil være avhengig av tjenesten du har. Det vil være samme oppfølging, men forskjell i når du mottar oppgjøret. 

Fakturafinansering

Fakturafinansering * – Motta oppgjøret før kunden har betalt. Det er en likviditetsfordel med at du får dekket kostnadene før kunden har betalt. 

* Denne løsningen er med regress. 

Fakturaadministrasjon

Fakturaadministrasjon – Motta oppgjøret dagen etter kunden har betalt. Denne oppgjørsformen gjør at du slipper å forholde deg til regress. Det vil være samme oppfølging som med fakturafinansering.

Lurer du på noe eller ønsker du en demo av tjenesten

Ønsker du Front Payment?

Ta kontakt via kontaktskjema og en Fronter vil snart ta kontakt. 

Skroll til toppen