Generelle spørsmål
Klikk på "Se detaljer" når du kommer inn på linken. Her logger du deg inn med BankID. Du kan laste ned faktura.
Helseopplysningene er beskyttet bak BankID. Om det ikke er mulig å logge seg inn via BankID, kan det hende at forhandleren ikke har fullt fødselsnummer registrert på deg. Kontakt forhandleren for å registrere fødselsnummeret slik at du kan se spesifikasjoner fremtidige ordre.
Når du har betalt vil en knapp med navn "Vis spesifisert kvittering" dukke opp. Her logger du deg på via BankID for å se spesifisert kvittering. Denne er beskyttet bak BankID for å være sikker på at du skal ha tilgang til denne informasjonen.
Dette skjer om betalingen feiler første gang. Dette gjør du:
- Klikk deg helt ut av siden
- Klikk på SMS igjen
- Klikk på linken
- Du skal nå kunne ta et annet betalingsvalg
Har du betalt for mye på en faktura, kan vi enten føre betalingen mot en annen utestående faktura eller føre overbetalingen tilbake. Send mail til kundeservice@frontpayment.no, så hjelper vi deg
Betalinger via bank kan noen ganger ta et par dager i bank, da kan det hende at et inkassovarsel er sendt ut før vi har mottatt innbetalingen. Dersom du er usikker på om betalingen har gått gjennom, kan du sende oss en mail på kundeservice@frontpayment.no, hvor du skriver fakturanummeret, så undersøker vi om betalingen er mottatt.
Du skal generelt ikke trykk på en lenke du har fått på SMS som du ikke er sikker på hva er. Lenkene vi sender på SMS er sikre gjennom kryptering. Her er noen ting du kan se etter om du mottar en SMS du er usikker på:
- Starter lenken med «https»? S`en står for «secure», og betyr at lenken er kryptert og sikker.
- Kjenner du til den lenken er sendt på vegne av? Du ser ofte en hilsen i SMS-teksten.
- På landingssiden står ofte også logo eller tittel på organisasjonen som har sendt deg lenke.
Er du usikker? Gjerne send oss en mail kundeservice@frontpayment.no eller ring oss, så skal vi undersøke
Nei, du får ikke noen gebyr ved å benytte Vipps gjennom Front Payment. Du kan derfor fint benytte Vipps selv ved store beløp.
- Du kan handle fra bedrift uansett beløp - Gratis
Regelen med gebyr over kr. 5000 gjelder kun fra privatperson til privatperson.
Faktura
Har du godtatt for e-faktura i nettbanken og har tilstrekkelig informasjon hos forhandleren, mottar du sannsynligvis faktura som e-faktura i nettbanken. Faktura er da ferdig utfylt med KID, kontonummer og beløp. Du trenger kun å klikke "Godkjenn" i nettbanken
Send en mail til kundeservice@frontpayment.no hvor du skriver fakturanummer, navn på den fakturaen er sendt til eller hvilket telefonnummer du har mottatt SMS på, så finner vi fakturakopien til deg.
Kan den ligge i søppelpost eller i nettbanken? Hvis ikke, send e-post til kundeservice@frontpayment.no hvor du skriver informasjon som fakturanummer, navn på den fakturaen er sendt til eller hvilket telefonnummer du har mottatt SMS på, så finner vi fakturakopien til deg.
Det er normalt 10 forfallsdager for privatpersoner på faktura.
- Pizzabakeren, Privat kunde: Logg inn på profilen din via nettside eller appen og endre adressen der.
- Pizzabakeren, Bedriftskunde: Send mail til kundeservice@frontpayment.no om endringer.
- Tannlege: Ta kontakt med tannlegen og informer dem om endringene.
- Andre: Ta kontakt med der du har kjøpt tjenesten og informer de om endringene.
Ta kontakt med oss på kundeservice@frontpayment.no, hvor du skriver fakturanummer og hva du mener ikke stemmer.
Send mail til kundeservice@frontpayment.no hvor du skriver fakturanummer og hva du er uenig i.
Send mail til kundeservice@frontpayment.no hvor du skriver fakturanummer og hvem som skal betale fakturaen (f.eks. NAV, kommunen)
Annen betaler
Kontakt din forhandler. De har ofte et alternativt felt der de kan legge inn en annen behandler. Gjelder dette en pasientbehandling, husk å gi behandleren et skriftlig samtykke på at dette er greit.
Du kan videresende SMS til den du har avtale med som skal betale. Husk at mottaker ikke kan se spesifisert faktura.
Har du allerede et vedtak fra Nav som din behandler har mottatt, samtidig som at faktura står i ditt navn. Ta kontakt med din behandler og kundeservice@frontpayment.no slik at faktura kan stoppes.
Spørsmål spesielt relatert til Pizzabakeren
Pizzabakeren
Front Payment er fakturaleverandør av Pizzabakeren. Om du ønsker å opprette bedriftsavtale oppretter du dette på:
Pizzabakeren - Registrer din bedrift | Pizzabakeren
Om du har noen spørsmål, kan du sende dette til bedriftskunde@pizzabakeren.no.
Klikk deg inn på:
Ta kontakt på bedriftskunde@pizzabakeren.no
Spørsmål spesielt relatert til tannlege
Tannlegen min benytter Front Payment
Om du ønsker SMS tilsendt på en spesiell dato, kontakt din tannlege. For SMSer som allerede er sendt, vil utløpstiden være den samme.
De terminene som du ikke har mottatt enda, kan endres av tannlegen. Vi ber deg om å ta kontakt med tannlegen om du ønsker å endre på kommende terminer eller behandlingsavtalen.
Se video under
SMS sendt
Du mottar SMS med betalingslenke fra FrontPay. I SMSen er det oppgitt hilsen. Du kan velge å betale med Vipps eller kort i 24 timer.
SMS forfaller
Om du ikke har gjort opp med kort eller Vipps innen 24 timer blir det automatisk produseres en faktura.
Du mottar faktura
Om du utsetter betaling med faktura:
- Mottar du faktura enten som e-faktura eller i post.
- På utsatt betaling er det 10 forfallsdager.
- Pris for utsatt betaling service- og kredittavgift på kr. 69.
Vennlig påminnelse om forfall
Vi forstår at det er lett å glemme i den travle hverdagen, det er derfor lagt inn en SMS påminnelse dagen etter forfall. Det er ingen kostnader relatert til denne. Kun en vennlig påminnelse.
Inkassovarsel
Blir ikke faktura betalt ved påminnelses SMS, blir det sendt ut inkassovarsel med gebyr.
Obs. Har du betalt og mottar fortsatt varsler. Vær vennlig å gi beskjed til kundeservice@frontpayment.no med fakturanummer og betalingsbekreftelse. Dette gjelder spesielt om du har betalt i lang tid i forveien før du mottok inkassovarslet.
Inkasso
Blir ikke faktura betalt, blir den ført over til inkasso. Vi benytter Collectio og Debia.